Min kandidat modtager ikke invitation med testlink

Hvis du har sendt en test af sted til kandidaten, men denne siger de ikke har modtaget nogen invitation, er der forskellige ting du kan tjekke:

  1. Spørg om kandidaten har tjekke sit spam filter.
  2. Tjek at du har oprettet kandidaten med korrekt mailadresse. Hvis ikke, så ændre mailadresse på personen og gensend invitationen.
  3. Gå ind i assessmentmenuen og tjek, om du har husket at udgive assessmentet. Invitationer kan ikke afsendes før et assessment er udgivet. Du kan nemt tjekke dette i assessment menuen, hvor der vil være en grøn prik ud for dit assessment, hvis det er udgivet, grå hvis det er arkiveret og gul hvis det ligger i kladde version.
  4. Gå ind i selve assessmentet og tjek E-mail status. Den ses på linjen for den relevante kandidat i kolonnen "E-mail status". Hvis mailen ikke er sendt, så gensend invitationen. 
  5. Er alt ovenstående korrekt så fjern kandidaten fra assessmentet, , opret et åbent link i assessmentet og send dette til kandidaten i en mail udenom platformen. Se videoen "Opret åbent link" her på FAQ'en.